הקמפינג היה כאן כמעט משחר היווסדה של המדינה
הפופולאריות שלו גאתה כבר משלהי שנות ה 60 והתחזקה מאוד בשנות ה 70 בתוך תהליך של התפתחות החניונים של קק"ל והחברה להכנת הטבע דאז והקיבוצים. זה מה שהיה בעיקר כשלצידם תרבות בתי ההארחה שגם היו בעיקר נחלת הקיבוצים. במהלך שנות ה 90 ותחילת 2000 התפתחה תרבות הלינה המפונקת – בתי המלון, ועימם הצימרים הפכו לברי השגה עם מחירים סבירים ללינה הכפרית בצימרים ומבצעים מטורפים בבתי המלון אשר התאימו לכל מעמד חברתי בישראל כמעט.
כל אלה גם יחד, גרמו לתקופה של ואקום ב"שדה" הקמפינג בישראל
באותה תקופה אל מול התעצמות הצימרים ובתי המלון נפגעו החניונים מירידה בפופולאריות בעיקר עקב תשתיות לא מספקות – נגישות לקויה, מקומות חניה חסרים, מתקנים סניטריים לא מספקים, מנגלים חסרים, ואולי בסופו של יום בעיקר עקב נחיתות כמותית. ואז, בעשור הראשון של שנות האלפיים בשיאה של תופעת הצימרים ובתי המלון המתפתחים, החלה משגשגת תרבות חדשה, החוות. חוות בודדים וחוות במושבים. חוות הבודדים עם שטחי קרקע גדולים ולא מנוצלים, המשקים במושבים אשר נותרו עם קרקע לא מעובדת ולא מפותחת הבינו את היתרון אשר התפתחו ושינוי ייעוד עקב גוויעתה של החקלאות וצורך בפרנסה חלופית. שטח יש בשפע וכמובן שלא כולו מנוצל. התקשורת החלה מתארת רוויה ועודף בענף הצימרים, חלקם שינו שוב ייעוד והוסבו להשכרה או הועברו לבנים.
"שיבת ציון" נכנה במטפורה את לידתו של החאן וקמפינג "עשה זאת בעצמך"
החאן מציע לינה עממית פשוטה בסיסית מסודרת וזולה. והקמפינג.., כפטריות אחרי הגשם צצו להם מתחמי קמפינג הכוללים אינטרנט, שירותים מצוינים ומקלחות נקיות, ברזיות, שקעי חשמל ותאורה מסודרת. כל אלה חידשו ושדרגו את עולם הקמפינג בישראל, בצירוף של רף מחיר מעולה, שווה לכל נפש, מתאים למשפחות ומשפחות מרובות נפשות, חובבי רכבי שטח / ג'יפאים, והכי חשוב, הילדים. קחו את האוהל שלכם, ילדיכם, ונטעו עימם יתד אוהל בקרקע. הם יזכרו זאת לעולם.
הקמפינג הוא החוויה החזקה ביותר למשפחות עם ילדים
שאלו ילד מה הוא מעדיף, צימר מפנק עם בריכה או תקיעת יתד והקמת אוהל, להבטיכחם רוב הילדים יענו קמפינג ואוהל. להסתכל על העיניים שלהם, לראות את ההתרגשות כשהאוהל נשלף מן התרמיל ונפרש על הארץ. איך בתוך דקות יריעת בד שהיתה פרושה על האדמה בתצורה לא מזוהה, קורמת גידים ומיתרים תרתי משמע והופכת לבית קסם מופלא עבור הילדים. האוהלים היום מאוד קלים (תרתי משמע), פשוטים ומהירים להקמה בהשוואה לאוהלי הברזנט של פעם.
כולם מרוויחים
התיירנים – חוואים ומושבניקים, אפילו הקיבוצים מיהרו להבין את הקונספט, השקעה לא גדולה, יכולת קליטה של אורחים רבים במחירים עממיים ובמסה, הפכו את החאן וקמפינג – לינת השטח למוצר הלינה המשתלם והרווחי ביותר במדינת ישראל כיום, והוא עדיין בחיתוליו.
קהל המתארחים – משפחות צעירות, גם מרובות ילדים, ציבור דתי, צעירים ונוספים, יכולים ליהנות מחופשות הגיוניות בעלותן, שוות לכל כיס וחוויה גדולה. קמפינג בחוות ומושבים הטרנד החם והמתפתח ביותר בתחום הלינה האלטרנטיבית, לינת השטח בישראל. נקודה.